Globalny charakter współczesnej gospodarki oraz postęp technologiczny dający bogactwo możliwości komunikowania się na odległość zaowocowały oczekiwaniami trwałej zmiany podejścia do warunków pracy i otwarcia na formy pracy zdalnej. Ze względu na pandemie COVID-19 tendencja ta w nadchodzących miesiącach i latach będzie się utrzymywała, a nawet wzmacniała.
W tym kontekście rodzi się pytanie, jak najlepiej zarządzać pracownikami zdalnymi, aby zapewnić korzyści zarówno po stronie pracownika jak i pracodawcy. Widać już wyraźnie, ze spodziewane korzyści mogą nie zostać osiągnięte bez włożenia dodatkowego wysiłku w usuniecie przeszkód, jakie stwarza praca na odległość.
Pracodawcy powinni brać pod uwagę indywidualne różnice w osobowościach pracowników w kontekście pracy zdalnej. Określić jak ich wspierać i rozwijać, aby pracownicy mogli jak najlepiej wykorzystać swój potencjał.
